تجزیه و تحلیل موشک نودونگ کره شمالی
پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:تاریخچه فناوری موشکی کره شمالی ,

 


تجزیه و تحلیل موشک نودونگ  کره شمالی



در این مقاله با استفاده از اطلاعات منتشر شده و فناوریهای موشکی قصد داریم تحلیلی کلی از موشک نودونگ کره شمالی داشته باشیم.بخصوص موشکهایی با برد1000-1300کیلومتر که براساس موشک اسکاد شوروی توسعه یافته اند. این گزارش مربوط به سالهای اولیه رونمایی از این موشک  یعنی متعلق به سال 1994 .م است.


 

 موشک شهاب-3 :  هر دو نوع موشک بر اساس فناوری اسکاد توسعه یافته اند و قدرت هر کدام از آنها 4 برابر توان موشک اسکاد است. دقت این موشکها نیز بین2-4 کیلومتر یا بیشتر متغیر است و قادرند یک کلاهک سنگین 1000 کیلوگرمی را  حمل کنند. به نظر میرسد چنانچه بدنه این موشکها از الومینیوم ساخته شود بدون کاهش جرم کلاهک قادرند تا مسافت 1300 کیلومتر را نیز طی کنند.هر چند توانایی کره شمالی برای انجام این مهم واضح نیست
.. چنانچه این موشکها واقعا براساس اسکاد ساخته شده باشند این مسئله نمیتواند مبین موفقیت چشمگیر این کشور در زمینه فناوری موشکی باشدزیرا درا ین روش بدون طی مراحل دشوار آزمایشات پروازی میتوان به بردهای بیشتر دست پیدا کرد.

 مطمئنا برای توسعه موشکهای قویتر در آینده این سرعت توسعه موشکها بعلت  مراحل آزمایشی کند تر خواهد بود و تحقق این امر به قطعات موشکی وارد شده به کره شمالی نیز بستگی دارد.

در اوایل دهه 90میلادی گزارشهای زیادی منتشر شد که نشان میداد کره شمالی در حال توسعه موشکهایی بابرد1000-1300 کیلومتر است. این موشک در رسانه های غربی به نام نودونگ مشهور شد.انتشار این گزارشات  و اخبار فروش آن به کشورهایی مانند ایران - سوریه- و لیبی نگرانی جدی را در میان کشورهای رقیب مانند کره جنوبی- ژاپن - رژیم صهیونیستی و قدرتهای غربی برانگیخت.

اگر به اهداف بالقوه این موشک و کشورهایی که خواهان دستیابی به چنین بردی هستند نگاهی بیندازیم میبینیم که این سیستم به کره شمالی امکان هدف قرار دادن ژاپن و به ایران و لیبی توانایی حمله به تمام نقاط فلسطین اشغالی زا میدهد. با اینحال جامعه بشدت کنترل شده و بسته کره شمالی چندان اجازه نداده که تاکنون اطلاعات زیادی در مورد این موشکها در دسترس تحلیلگران قرارگیرد. با این حال تمام سعی ما در اینست که با استفاده از تجربه های مشابه منابع و مشکلات استقرار و تولید این موشکها را مورد بررسی قرار دهیمو به برخی سوالات پاسخ مناسب بدهیم.

کره شمالی تاکنون  موشکهای  اسکاد  R-17/SS-1cبا برد  300 کیلومتر را را تولید کرده است . پیش از تحلیل توانایی نودونگ نگاهی داریم به تاریخچه فناوری موشکی در کره شمالی .

 

بقیه مطالب را در ادامه مطلب دنبال کنید...

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: